Cechy charakterystyczne superkondensatorów
Superkondensatory, nazywane również kondensatorami dwuwarstwowymi, są rodzajem kondensatora elektrolitycznego o specyficznej konstrukcji. Ich zaletą w porównaniu z innymi urządzeniami do gromadzenia i przechowywania energii elektrycznej, są krótkie czasy ładowania i rozładowania, dzięki niewielkiej rezystancji wewnętrznej. Umożliwia to uzyskiwanie mocy zasilania dochodzących do 10 kW na kilogram masy kondensatora. »
Jak rozszyfrować oznakowanie UPS
Różnorodność rozwiązań konstrukcyjnych UPS-ów oraz ich właściwości i zastosowań spowodowała konieczność ich klasyfikacji, której celem jest dostarczenie wspólnych kryteriów technicznych producentom i użytkownikom. Klasyfikacja ta sformułowana jest w PN-EN 62040-3 za pomocą kodu. »
Pojemność akumulatorów trakcyjnych w samochodach elektrycznych
Pojemność akumulatorów trakcyjnych w samochodach elektrycznych jest zazwyczaj wskazywana w kilowatogodzinach (kWh), a nie w amperogodzinach (Ah) jak w akumulatorach rozruchowych stosowanych w samochodach spalinowych i niekiedy w samochodach z napędem elektrycznym do zasilania urządzeń pokładowych z wyjątkiem napędów. »
Trendy rozwoju akumulatorów trakcyjnych do pojazdów elektrycznych
Nowe trendy w rozwoju akumulatorów trakcyjnych do zasilania układów napędowych w pojazdach elektrycznych dotyczą głównie ogniw wtórnych ze stałym elektrolitem.Mogą one prawdziwie zrewolucjonizować sektor elektromobilności. Ich największe zalety to: »
Pomiary parametrów pracy silnika w celu doboru zabezpieczenia
Najlepszym urządzeniem do badania silnika będzie analizator jakości energii elektrycznej. Połącznie układu pomiarowego, tak jak pokazano na rysunku 1, pozwoli na mierzenie parametrów napięcia i prądu, a także przeliczanie ich na parametry mocy. Dodatkowo możliwe będzie wykonanie wielu innych pomiarów. »
Urządzenia zabezpieczające przed przeciążeniem silnika klatkowego
Podstawowym środkiem zabezpieczającym silniki jest wyłącznik nadprądowy. Ma on dwa człony wyzwalające. Pierwszy to człon elektromagnetyczny, którego zadaniem jest wykrycie zwarcia i szybkie odłączenie napięcia w trakcie takiego stanu pracy. Drugi to człon termiczny, który bywa na ogół wykonany z elementu termobimetalowego. Człon ten ma za zadanie ochronę silnika przed przegrzaniem spowodowanym przeciążeniem. Jest projektowany w taki sposób, aby stanowił model termiczny silnika. »
„Rozbieganie termiczne” akumulatora kwasowego
Zjawisko „rozbiegania termicznego” akumulatora kwasowego, zwłaszcza VRLA, występuje w temperaturze ponad 45oC i polega na doprowadzeniu go do takiego stanu, w którym on sam jest źródłem ciepła. Powstająca, spowodowana tą temperaturą, reakcja może doprowadzić do całkowitego zniszczenia akumulatora. »
Obsługa „bezobsługowych” akumulatorów
Należy pamiętać, że „bezobsługowość” akumulatorów dotyczy tylko uzupełniania elektrolitu w całym okresie eksploatacji. Jeżeli wytwórca nie zaleca inaczej, to w celu uzyskania maksymalnej żywotności i niezawodności akumulatorów bezobsługowych pracujących w bateriach czy łączonych szeregowo lub równolegle w celu zwiększenia napięcia lub pojemności trzeba przeprowadzać okresowe kontrole ich stanu i parametrów pracy. »
- « pierwsza
- «
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- »
- ostatnia »