- większe bezpieczeństwo,
- poprawa wydajności, dzięki większej pojemności baterii,
- wzrost gęstości energii o 2,5-raza,
- zwiększenie zasięgu,
- niższe koszty produkcji,
- redukcja kosztów 1 kWh.
Trendy rozwoju akumulatorów trakcyjnych do pojazdów elektrycznych
Nowe trendy w rozwoju akumulatorów trakcyjnych do zasilania układów napędowych w pojazdach elektrycznych dotyczą głównie ogniw wtórnych ze stałym elektrolitem.Mogą one prawdziwie zrewolucjonizować sektor elektromobilności. Ich największe zalety to:
Trendy rozwoju akumulatorów trakcyjnych do pojazdów elektrycznych
Nowe trendy w rozwoju akumulatorów trakcyjnych do zasilania układów napędowych w pojazdach elektrycznych dotyczą głównie ogniw wtórnych ze stałym elektrolitem.Mogą one prawdziwie zrewolucjonizować sektor elektromobilności. Ich największe zalety to:
Baterie ze stałym elektrolitem mają być nie tylko bezpieczniejszeniż dotychczas wykorzystywane baterie litowo-jonowe, ale także wydajniejsze. Baterie ze stałym elektrolitem sprawią, że zasięg samochodu na jednym ładowaniu stanie się większy – w niektórych przypadkach może wzrosnąć aż do ponad 1000 km. Nad tym rozwiązaniem pracują już m.in. takie koncerny jak BMW i Toyota.
Aktualnie ogromne zainteresowanie wzbudzają ogniwa wtórne do baterii akumulatorów produkowane w technologii NCM 811. Charakteryzują się małą zawartością kobaltu (10%) oraz manganu (10%) na rzecz większego udziału niklu (80%). Ograniczenie ilości drogiego i trudno dostępnego kobaltu oznacza również redukcję kosztów 1 kWh. Ogromną zaletą ogniw NCM 811 jest także zapewnienie większej pojemności baterii bez jednoczesnego zwiększania jej rozmiaru. Oznacza to, że nawet w przypadku kompaktowych modeli samochodów można uzyskać w pełni satysfakcjonujący zasięg na jednym ładowaniu. Technologia NCM 811 może wyznaczyć nowy kierunek rozwoju branży elektromobilności i sprawić, że pojazdy o napędzie elektrycznym przestaną być towarem luksusowym.