Książkę obiektu budowlanego zakłada się i prowadzi w postaci elektronicznej w systemie c-KOB. W tym systemie, podobnie jak w wersji papierowej, każdy właściciel lub zarządca dokonuje wpisów w zakresie:
Książka obiektu budowlanego w wersji elektronicznej
Od stycznia 2023 r. książkę obiektu budowlanego można prowadzić w wersji elektronicznej. Dokument elektroniczny całkowicie zastąpi wersję papierową od 1 stycznia 2027 r. Eksperci twierdzą, że do tego czasu dobrym rozwiązaniem jest równoległe prowadzenie dokumentacji w obu formach.
Książka obiektu budowlanego w wersji elektronicznej
Od stycznia 2023 r. książkę obiektu budowlanego można prowadzić w wersji elektronicznej. Dokument elektroniczny całkowicie zastąpi wersję papierową od 1 stycznia 2027 r. Eksperci twierdzą, że do tego czasu dobrym rozwiązaniem jest równoległe prowadzenie dokumentacji w obu formach.
- informacji o obiekcie budowlanym;
- informacji o właścicielach i zarządcach obiektu budowlanego;
- informacji o przeprowadzanych kontrolach;
- ekspertyz i opinii technicznych dotyczących obiektu budowlanego;
- robót budowlanych związanych z obiektem budowlanym po oddaniu do użytkowania;
- katastrof budowlanych;
- decyzji, postanowień, zaświadczeń i innych dokumentów wydanych przez organy administracji publicznej.
W celu założenia książki obiektu budowlanego w postaci elektronicznej oraz dokonywania w niej wpisów upoważnione osoby są obowiązane mieć konto w systemie c-KOB. Właściciele i zarządcy nieruchomości uzyskają dostęp do c-KOB przez uwierzytelnienie w usłudze Węzła Krajowego (http://login.gov.pl), czyli przez Profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną.
Każdej książce obiektu budowlanego prowadzonej w postaci elektronicznej nadaje się w systemie c-KOB indywidualny numer. System zawiera zabezpieczenia uniemożliwiające usunięcie oraz zmianę wprowadzonych danych.