Po pierwsze tętnienia w prądzie ładowania powinny być minimalne. W zależności od standardu tętnienia te nie powinny przekroczyć wartości 0,5% prądu płynącego do akumulatora podczas wstępnej fazy ładowania, nazywanej fazą ładowania prądem stałym.
Badanie układu ładowania prądem stałym pojazdów elektrycznych
W celu zbadania stacji ładowania prądem stałym pojazdów elektrycznych można wykorzystać układ schematycznie zaprezentowany na rysunku 1. W przypadku takiego pomiaru trzy parametry są kluczowe.
Badanie układu ładowania prądem stałym pojazdów elektrycznych
W celu zbadania stacji ładowania prądem stałym pojazdów elektrycznych można wykorzystać układ schematycznie zaprezentowany na rysunku 1. W przypadku takiego pomiaru trzy parametry są kluczowe.
Drugim parametrem jest pomiar tętnień napięcia w fazie końcowej, nazywanej fazą ładowania stałym napięciem. Podobny warunek musi być spełniony dla tej fazy jak dla fazy ładowania stałym prądem.
Trzecim istotnym pomiarem jest zmierzenie samej wartości napięcia w końcowej fazie ładowania. Powinno ono być ustawiane przez przekształtnik z dokładnością 2%. Jeśli parametry odbiegają od tych wartości, dobrze jest je sprawdzić z danymi katalogowymi i nawet zareklamować urządzenia, jeżeli jest ono objęte gwarancją.
Rys. 1. Blokowy schemat pomiarowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych prądem stałym
Podobny schemat pomiarowy i podobne wartości będą analizowane w trakcie badania układów zasilania gwarantowanego prądem stałym. Wartości napięć będą inne niż w przypadku ładowania samochodów, gdzie możemy spodziewać się 400 V czy nawet 800 V. Układy napięcia gwarantowanego to najczęściej układy 48 V, rzadziej 220 V.