- przed przystąpieniem do montażu baterii należy upewnić się, czy stojaki są stabilne i wypoziomowane,
- ogniwa ustawiać zgodnie z dokumentacją techniczną i rysunkami projektowymi w taki sposób, aby naprzeciwko bieguna dodatniego był zawsze biegun ujemny,
- między bateriami zachować odstępy wentylacyjne,
- po ustawieniu wszystkich ogniw je wyrównać,
- nie używać otwartego ognia, ubrań i narzędzi zdolnych do wytwarzania ładunków elektryczności statycznej, narzędzi i urządzeń iskrzących, narzędzi, ubrań, biżuterii, zegarków naręcznych, mogących przy montażu powodować zwarcia,
- do przykręcania śrub w sworzniach nie używać smarów z wyjątkiem zalecanych przez producenta akumulatorów,
- przed założeniem łączników zdjąć osłony transportowe sworzni biegunowych i sprawdzić, czy nie ma na nich śladów działania substancji żrących i korodujących; jeżeli są, to sworznie przemyć 10% roztworem amoniaku, opłukać i wysuszyć,
- jeśli w pomieszczeniu akumulatorów może wystąpić kondensacja pary wodnej, to
Zasady ustawiania i montażu baterii akumulatorów
Przed instalacją baterii akumulatorów trzeba zwróci uwagę, że łączenie szeregowe/równoległe akumulatorów różnych producentów, pojemności i dat produkcji jest niedopuszczalne, może bowiem spowodować uszkodzenie akumulatorów lub współpracujących z nimi urządzeń:
Zasady ustawiania i montażu baterii akumulatorów
Przed instalacją baterii akumulatorów trzeba zwróci uwagę, że łączenie szeregowe/równoległe akumulatorów różnych producentów, pojemności i dat produkcji jest niedopuszczalne, może bowiem spowodować uszkodzenie akumulatorów lub współpracujących z nimi urządzeń:
sworznie biegunowe należy pokryć smarem zalecanym przez producenta akumulatorów,
- założyć łączniki i przykręcić kluczem dynamometrycznym momentem 24 Nm,
- po montażu upewnić się, czy nie pominięto którejś śruby,
- gałęzie należy łączyć równolegle przewodami o jednakowej rezystancji,
- przewody można łączyć tylko z końcowym biegunem; maksymalnie można łączyć równolegle 4 gałęzie.
Niedopuszczalne jest wykonywanie odczepów od baterii, może to bowiem spowodować niekontrolowany rozpływ prądów, nierównomierne rozładowanie baterii, prowadzące do jej zniszczenia i przede wszystkim zagrożenie obsługi.
Po zakończeniu montażu należy:
- przykryć wszystkie sworznie biegunowe, łączniki i połączenia ze sworzniami pokrywami izolacyjnymi,
- zamienić korki transportowe na korki rekombinacyjne lub ciśnieniowe w zależności od rodzaju akumulatorów.