W dziale III, rozdział 10 tego rozporządzenia (tekst jednolity rozporządzenia: Dz.U. z 2015 poz. 1422) czytamy:
Przepisy o detekcji gazów w garażach
Konieczność stosowania systemów detekcji CO i LPG w garażach podziemnych zapisana jest w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
Przepisy o detekcji gazów w garażach
Konieczność stosowania systemów detekcji CO i LPG w garażach podziemnych zapisana jest w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
„Garaże dla samochodów osobowych
§ 108.
- W garażu podziemnym należy stosować wentylację:
3) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia tlenku węgla – w innych garażach, niewymienionych w pkt. 1 i 2 oraz w kanałach rewizyjnych, służących zawodowej obsłudze i naprawie samochodów bądź znajdujących się w garażach wielostanowiskowych, z zastrzeżeniem § 150 ust. 5,
4) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan – w garażach, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem propan-butan i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu”.
W przypadku systemów detekcji LPG prawo pozostawia furtkę, która pozwala zrezygnować z montażu tego systemu. Na wjazdach do garażu umieszcza się wtedy tablicę informacyjną, zakazującą wjazdu samochodów z instalacją LPG. O ile w przypadku inwestorów prywatnych zakaz taki może być w pełni uzasadniony, o tyle w przypadku budynków mieszkalnych budzi on wiele kontrowersji, wynikających szczególnie z popularności tego paliwa w Polsce.